Brille fra 80’erne tiltrækker opmærksomhed: - Folk stopper mig på gaden
”Folk stopper mig på gaden for at høre, hvor jeg har købt mine briller henne. Jeg må fortælle dem, at brillerne er 30 år gamle” Susanne Heibøll, kunde ved optiker Heiko Stumbeck
I 1989 skulle Susanne Heibøll starte på pædagogseminariet og købte i den forbindelse en ny brille i Heiko Stumbeck. Mere end 30 år senere går hun stadig med samme brille.
Omtalte brille er fra mærket Concert, og Susanne faldt især for dens unikke farve. Både farve og form viste sig at være tidløs.
Det italienske mærke, som desværre ikke produceres mere, koncentrerede sig om god kvalitet og god designteknik.
”Concerts design var uovertruffet. De designede ikke efter trends, men hen mod evig relevans,” fortæller optiker Jens Heiko Stumbeck.
At brilledesignet stadig har relevans 30 år efter, bekræfter Susanne, der jævnligt bliver stoppet på gaden med spørgsmål til sine briller. Samtidig indrømmer Susanne, at havde hun kunnet vælge nøjagtigt samme brille i dag, så havde hun gjort det.
I stedet får Susanne skiftet glassene med jævne mellemrum.
”Brillen holder, men desværre ændrer øjnene sig jo med tiden,” griner Susanne Heibøll


Et opgør med ’brug og smid væk’-kulturen
Susanne har et klart fokus, når hun shopper.
”Jeg har det med briller som med tøj. Jeg vil hellere give lidt mere for god kvalitet og undgå den der ’brug og smid væk’-kultur.”
Og Susannes tilgang til indkøb er meget oppe i tiden.
Ifølge Forbrugerrådet Tænk er detailbranchen en af de brancher, der belaster miljøet mest.
”Der er ikke noget tøj, der reelt er produceret bæredygtigt. Og om et stykke tøj er produceret mere ansvarligt end et andet stykke tøj, kan være svært at gennemskue,” lyder det fra Forbrugerrådet Tænk.
Tænk kommer derfor med følgende anbefaling:
”Investér i holdbar kvalitet.” Det mener Susanne Heibøll, at hun har gjort.
”Brillen sidder godt og er slet ikke tung. Den føles bare behagelig. Glasset dækker godt, uden at brillen er for stor,” fortæller Susanne Heibøll.
Man kan næppe påstå, at Concert-brillen er produceret bæredygtigt i 1989. Men den er produceret til at være bæredygtig i den forstand, at kvalitet og design er uovertruffet. Brillen er skabt til at have en lang levetid, og dét i sig selv er et bæredygtigt alternativ.
”Præcis som min far gjorde dengang, forsøger vi stadig at vælge briller, der taler ind i samme principper som Concert. Vi vil gerne tilbyde vores kunder kvalitet, lang holdbarhed, god service og smukt design. Altid kvalitet frem for kvantitet,” fortæller Jens Heiko Stumbeck.
God tid skaber bedre resultater
Hos Heiko Stumbeck sætter vi altid god tid af, så vi kan tage nogle grundige og dybdegående synsprøver.
Den bedste service er ikke kun betinget af venlighed og engagement – den bedste service er også afhængig af optikerens viden, muligheder, tid og evne til at sætte sig ind i dine behov.
Tid, videreuddannelse og innovativt udstyr giver vores personale alle muligheder for at nå det høje serviceniveau, som vi hver dag higer efter.
Derfor er vi stolte af vores synsprøver, som vi anser for at være markedsførende.

Læs mere om Heiko Eyecare, eller besøg os i butikken, hvis du vil vide mere om vores nye favorable sundhedsabonnement
– Heiko Eyecare.
Dit syn vil takke dig på den lange bane.