Her er efterårets 5 hotteste solbrilletrends

Hollywood-diva fra 60’erne den ene dag og Terminator 2-discipel den næste. Dette efterårs hotteste tendenser rummer lidt af hvert, og du kan være sikker på, at det bestemt ikke bliver kedeligt!

Vi har fået hele Heikos Brand Manager – Cecilie – til at komme med et bud på nogle af efterårssæsonens mest markante trends og tendenser.

Hun har fundet 20 fantastiske solbriller til dig fordelt på efterårets 5 hotteste solbrilletrends.

Det var skam så lidt 😉

1) Fremtiden er lige fremme

Råt, gråt, industrielt og futuristisk – Terminator 2 viste det hele tilbage i 1995, og nu kan du godt finde det gamle VHS-bånd frem for inspiration, for hver en solbrille i den film sidder lige i skabet her i 2020.

Selvom man går efter et uforarbejdet og immaterielt look, så er detaljerigdommen uforlignelig. Tjek bl.a indgraveringerne i Matsudas-solbriller – wauw!

Ingen pral, intet prangende – det er designet og håndværket, der bærer brillen til et nyt niveau, og disse solbriller kan stå helt for sig selv.

Psst… Alle solbriller i Terminator 2 er leveret af det japanske luksus-brand Matsuda.

Matsuda pris 7400,-

MYKITA X Maison Margiela pris 3350,-

Matsuda pris 5250,-

MYKITA pris 3520,-

Matsuda pris 7400,-

MYKITA X Maison Margiela pris 3350,-

Matsuda pris 5250,-

MYKITA pris 3520,-

2) 60’ernes Hollywood

Tænk Brigitte Bardot, Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor… Disse stilfulde kvinder var nogle af forgangskvinderne, da solbrillen gjorde sit indtog i garderoben.

Hvor solbrillen tidligere var forbeholdt piloter og militæret som et synshjælpemiddel, så blev solbrillen i 50- og 60’erne for alvor omvendt til en uundværlig accessorie.

Modeikonerne benyttede angiveligt solbriller for at beskytte sig mod fotografernes blitzlys. Men looket gik verden rundt, og snart var solbriller hvermandseje og prikken over i’et i ethvert diva-look.

Cecilie fremhæver især den smukke model fra det ikoniske britiske mærke Cutler and Gross, der bl.a har ”klædt” Lady Diana på ved flere lejligheder.

Cutler and Gross pris 2344,-

Prego pris 799,-

Heiko-By-Heiko pris 1384,-

Cutler and Gross pris 2344,-

Prego pris 799,-

Heiko-By-Heiko pris 1384,-

3) Hvid, hvid og hvid

Alle former og størrelser er tilladt, men farven ér HVID! Hvorfor hvid? Fordi hvid ikke behøver ske af en årsag – Hvide solbriller er bare hotte lige nu.

… Og så gør det jo ikke noget, at sådan en lækker brun sensommerkulør bliver smukt fremhævet i et par skønne HVIDE solbriller.

Den første model fra Barton Perreira er et godt bud, hvis du har en varm teint og synes, knald hvid er lige hidsigt nok til dig.

Barton Perreira pris 2800,-

Maui Jim pris 2590,-

Barton Perreira pris 3900,-

Andy Wolf pris 2400,-

Barton Perreira pris 2800,-

Maui Jim pris 2590,-

Barton Perreira pris 3900,-

Andy Wolf pris 2400,-

4) Cat-Eye

Endnu en 60’er kærlighed er tilbage!

Gjort moderne af modeikonerne Marylin Monroe og Grace Kelly var denne markante solbrille svær at komme udenom, hvis man var bare lidt fashion forward i 1960’erne – og nu igen i år 2020.

Den smukke Heiko Shades-model er just landet i butikken. Man skynd dig, for de er produceret i begrænset oplag 😘

Prego pris 799,-

Heiko Shades pris 984,-

Barton Perreira pris 2910,-

Maui Jim pris 3990,-

Prego pris 799,-

Heiko Shades pris 984,-

Barton Perreira pris 2910,-

Maui Jim pris 3990,-

5) Fantastisk og firkantet

Vi har haft en periode, hvor cirkelrundt ala John Lennon var på alles læber – og alle ansigter. Men nu skal det være firkantet.

Materialevalg og farve definerer det endelige udtryk, som kan blødes op, romantiseres, gøres skarpere eller mere retro.

Man kan altså selv vælge, hvor markant solbrillen skal være, men firkantet i sig selv er et modigt valg og nok den mest overraskende og dristige af efteråret tendenser.

Hvis du skal skeje helt ud, så vælg en firkantet brille, der er så smal som muligt, og få et fedt senhalvfemser-look.

Cutler and Gross pris 2438,-

James Ay pris 1380,-

Heiko Shades pris 984,-

Vintage Arlecchino pris 684,-

Cutler and Gross pris 2438,-

James Ay pris 1380,-

Heiko Shades pris 984,-

Vintage Arlecchino pris 684,-

Har du fået et lille solbrille-crush?

Sådan en solbrilleforelskelse kan godt være farlig, så kontakt straks din lokale Heiko Stumbeck. Vi står klar til at hjælpe dig med at realisere dine solbrilledrømme.

Ønsker du styrke i solbrillen, så kig gerne forbi til en uforpligtende synsprøve.

Vi glæder os til at se dig.

De bedste solbrillehilser

Heiko Stumbeck

Efterårets smukkeste briller

Alle årstider har deres charme, men efteråret er dog den smukkeste af dem alle.

Farverne er fantastiske, og behovet for hjemlig hygge og ro sænker sig over de fleste.

Med inspiration fra efterårets smukke farveskala har vi fundet 12 af sæsonens smukkeste briller.

15 års jubilæum for 2. generation

I denne måned har jeg 15 års jubilæum i Heiko Stumbeck. Jeg vidste fra barnsben, at jeg ville gå i min fars fodspor og blive optiker.

3 vilde nytårsbriller

2017 lakker mod enden, og hos Heiko Stumbeck tager vi afsked med et ordentligt brag. Vi har derfor fundet tre af de fedeste, vildeste og mest nytårsparate briller til din festgarderobe. Briller er nemlig ikke kun briller…

Forårets fedeste solbrilletrends

Intet forår uden nye smukke solbriller.

Vi har samlet nogle af de smukkeste, fedeste, mest edgy og mest elegante af SS21-sæsonens solbriller.

Velbekomme.

Ny kollektion fra Heiko Shades

Heiko Shades er kvalitets solbriller til en god pris. Solbrillerne er produceret i Italien, med et ønske om at holde produktionen så ”lokalt” som muligt. Samtidig er Italien sammen med Japan kendt for deres høje kvalitetsniveau og innovative brilleproduktion.

Hos Heiko Stumbeck er ”det individuelle” nøgleord, når det kommer til service, design og produktvalg. Vi er bevidste om og går op i vores kunders unikke træk og forskellige behov.

Kaj Verner Nielsen – En levende legende i optikerverdenen

Julen kom tidligt i år, da ekspert i kontaktlinser Kaj Verner Nielsen 1. marts 2019 startede som optiker i Heiko Stumbeck Odense.

De 8 hotteste solbrilletrends 2019

Da Copenhagen Fashion Week AW19 løb af stablen i uge 5, var de Københavnske gader fyldt med print, farver og teksturer – alt sammen under modelunet ”More is More”.

HOYA MYSELF – “skræddersyede” brilleglas

De fleste kontorer er indrettet med skærmen som et centralt punkt, og i dag bruger de fleste af os meget tid i skæret at skærmenes blå og tærrende lys. Dette trætter dig og dine øjne. En del af løsningen på problemet kan være nogle gode skærmbrille – også selvom du ikke har brug for briller med styrke.

Topografi der kortlægger din hornhinde

Nyt udstyr giver nye muligheder.
Få en topografisk måling af din hornhinde nu – Vi kortlægger din hornhinde, således at vi kan skræddersy den perfekte løsning til dig.

Kvaliteten skal følge prisen

MYKITA + Maison Margielas seneste kollektion RAW, er, som navnet indikerer, inspireret af den rå og ubehandlede acetat-brille.

Share This