fbpx

MYKITA + Maison Margiela

Udgivet 2.7.2020

MYKITA + Maison Margiela

CoLab er betegnelsen for, når to firmaer går sammen om et projekt. Dette er sket for berlinske MYKITA og parisiske Maison Margiela. Det fælles ståsted er innovativt- og nytænkende design, inspiration hentet i det oprindelig og historiske, samt et opgør med strukturalisme, kassetækning og modebranchens tidligere hierarkiske og udemokratiske organisationsopbygning.

Designprocesserne for begge firmaer er holistiske med løbende input, ideer og evalueringer fra alle afdelinger, samtidig med at beslutningsprocessen er organisatorisk flad. Alle kan og skal komme til orde. Idegrundlaget er, at det bedste resultat kommer af at spørge alle, forsøge alt og derefter vælge den bedste løsning.

Maison Margiela hører til blandt de store, anerkendte og traditionsrige modehuse i Paris, som har den officielle Haute Couture-appelation fra Féderation Francaise de la Couture.

Maison Margiela – Den slemme dreng i den franske skole

Manden bag Maison Margiela – Martin Margiela – var meget privat og blev i de flamboyante 80’er og 90’er anset som an atypisk og mystisk modefigur.

Martin var groft sagt ikke meget for allerede definerede samfundsstrukturer som kønsroller og hierarki. Som en af de første designede Maison Margiela unisex-kollektioner og havde en meget uhøjtidelig omgangsform for et modehus – hvilket stod i skærende kontrast til kollegaer fra Dior, Chanel, Hermés, m.fl.

Som Maison Margiela har MYKITA en ret unik tilgang til design – Det handler om at være inkluderende, lydhør og innovativ i alle dele af designprocessen.

RAW og rå briller

MYKITA+Maison Margielas seneste kollektion RAW er, som navnet indikerer, inspireret af den rå og ubehandlede acetat-brille.

Brillen skæres ud af en flad acetat-blok, hvilket giver nogle meget skarpe ufillede kanter. Hele Raw-kollektionen er bygget op omkring dette første stadie i brilleproduktion.

Det rå og ubearbejdede giver brillen kant og et meget moderne udtryk, samtidig med at det trækker paralleller til en historisk klassisk formgivning og den teknologiske revolution, som også brilleindustrien har været udsat for.

 

Byd ind på historien og den lækre kvalitet

Måske ser du ikke alt dette, når du oplever Raw-kollektionen.

Men det fortæller en god historie om alle de tanker, der ligger bag enhver kollektion inden for modeindustrien. Intet er overladt til tilfældighederne, når man skaber unikt og epokegørende design.

Du kan opleve MYKITA+Maison Margiela i Heiko Stumbeck Odense og København.

Forårets fedeste solbrilletrends

Intet forår uden nye smukke solbriller.

Vi har samlet nogle af de smukkeste, fedeste, mest edgy og mest elegante af SS21-sæsonens solbriller.

Velbekomme.

Alt du skal vide om tørre øjne

Tørre øjne er et hyppigt forekommende problem hos især midaldrende og ældre, da produktionen og kvaliteten af tårerne nedsættes med alderen.

Opfang tegn på syns- og samsynsproblemer hos børn

Børn er dygtige til at kompensere for eventuelle synsproblemer. Men det resulterer ofte i en overbelastning af øjnene, som munder sig ud i andre gener og symptomer.
Barnet kan selv føle, at det ser godt, men der kan være andre symptomer, der indikerer et nedsat syn eller samsynsproblemer, som du bør holde øje med.

Topografi der kortlægger din hornhinde

Nyt udstyr giver nye muligheder.
Få en topografisk måling af din hornhinde nu – Vi kortlægger din hornhinde, således at vi kan skræddersy den perfekte løsning til dig.

15 års jubilæum for 2. generation

I denne måned har jeg 15 års jubilæum i Heiko Stumbeck. Jeg vidste fra barnsben, at jeg ville gå i min fars fodspor og blive optiker.

Ny kollektion fra Heiko Shades

Heiko Shades er kvalitets solbriller til en god pris. Solbrillerne er produceret i Italien, med et ønske om at holde produktionen så ”lokalt” som muligt. Samtidig er Italien sammen med Japan kendt for deres høje kvalitetsniveau og innovative brilleproduktion.

Hos Heiko Stumbeck er ”det individuelle” nøgleord, når det kommer til service, design og produktvalg. Vi er bevidste om og går op i vores kunders unikke træk og forskellige behov.

Ny administrerende direktør i Heiko Stumbeck

Ny adm. direktør i Heiko Stumbeck. Pr. 1/12-21 blev Sidsel indsat som ny adm. direktør i Heiko Stumbeck A/S. Stillingen som adm. direktør overtager Sidsel fra sin mand Jens Heiko Stumbeck, der ønsker at fokusere mere på udviklingen af firmaet og sit hverv som optiker.

MYKITA Acetat Renew

MYKITA Acetat Renew – Et mere klimavenlig brillevalg

De 8 hotteste solbrilletrends 2019

Da Copenhagen Fashion Week AW19 løb af stablen i uge 5, var de Københavnske gader fyldt med print, farver og teksturer – alt sammen under modelunet ”More is More”.

Kvaliteten skal følge prisen

MYKITA + Maison Margielas seneste kollektion RAW, er, som navnet indikerer, inspireret af den rå og ubehandlede acetat-brille.

Share This